Připravenost na mimořádné události, provádění záchranných, likvidačních prací a ochrana obyvatelstva
Obecní úřad obce s rozšířenou působností při výkonu státní správy zajišťuje připravenost správního obvodu Liberec na mimořádné události, provádění záchranných a likvidačních prací a ochranu obyvatelstva, a to zejména:
- organizuje přípravu na mimořádné události;
- podílí se na provádění záchranných a likvidačních prací s integrovaným záchranným systémem;
- zajišťuje varování, evakuaci a ukrytí osob před hrozícím nebezpečím;
- hospodaří s majetkem civilní ochrany;
- poskytuje Hasičskému záchrannému sboru Libereckého kraje podklady a informace, potřebné ke zpracování havarijního plánu kraje nebo vnějšího havarijního plánu;
- podílí se na zajištění nouzového přežití obyvatel obce;
- seznamuje právnické a fyzické osoby v obci s charakterem možného ohrožení a připravenými záchrannými a likvidačními pracemi a ochranou obyvatelstva;
- za tímto účelem organizuje jejich školení;
Starosta obce s rozšířenou působností:
- koordinuje záchranné a likvidační práce při řešení mimořádné události, vzniklé ve správním obvodu Liberec, pokud jej velitel zásahu o koordinaci požádal. Pro koordinaci záchranných a likvidačních prací, může starosta obce s rozšířenou působností použít Krizový štáb statutárního města Liberec; při koordinaci záchranných a likvidačních prací je povinen předávat Ministerstvu vnitra ČR zprávy o jejich průběhu, prostřednictvím operačního informačního střediska integrovaného záchranného systému Liberec;
- je oprávněn vyzvat právnické a fyzické osoby k poskytnutí osobní nebo věcné pomoci;
Viz § 12, 13, 14 a 15 Zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů.
- úkoly na úseku krizového řízení
- úkoly na úseku hospodářských opatření pro krizové stavy
- úkoly na úseku obrany České republiky
Co dělat v případě mimořádné události